IMBASAN 2017



Alhamdulillah. Setahun sudah berlalu, akhirnya kita sampai ke penghujung 2017. Terima kasih atas sokongan anda sepanjang 2017 dan kami mengharapkan anda akan teruskan menyokong kami di tahun 2018.

Pada awal kemunculan, kami bermula dengan FB page yang diberi nama D'ulatbuku. Sayangnya, apabila sinar cahay mula kelihatan, page kami telah di block. Apa sebabnya tidaklah kami ketahui dan usaha untuk mendapatkannya semula gagal. Sedih, itu saja yang mampu kami ucapkan. Namun, untuk berjaya, jatuh sekali pasti tidak akan mematahkan semangat kami untuk terus mencuba dan berjuang. BANGKIT!!!

Jadi terhasillah blog ini dan FB page TheUlatBuku. Kalau belum LIKE, mari ramai-ramai LIKE page kami. Anda pasti mendapat perkongsian yang berguna.


RANGKUMAN ULASAN BUKU 2017

Team TheUlatBuku telah menghasilkan 20 ulasan buku dari pelbagai jenis genre. Di bawah adalah senarai buku-buku yang telah kami ulas sepanjang 2017 untuk tatapan anda semua. Bolehlah marathon baca ulasan kami.


APA AKTIVITI MENARIK DI BLOG & FB PAGE SEPANJANG 2017?
  • Pertandingan #ulasgayasendiri - kami telah mengadakan satu pertandingan ulasan buku yang berlangsung pada bulan Nov '17 yang lalu. Tahniah kami ucapkan kepada semua pemenang. Kami berharap akan ada lebih ramai penyertaan untuk pertandingan yang akan datang.

Di bawah adalah screen shot ulasan dari pemenang Puan Rozita untuk buku Mat Clearner UK.





MAKLUMAT BERMANFAAT  UNTUK ANDA PEMINAT BUKU

Kami berkongsi maklumat yang pastinya diperlukan oleh peminat buku di luar sana. Informasi ini diharapkan dapat membantu peminat dan pencinta buku.

SEGMEN: 5 BUKU PILIHAN TEAM THEULATBUKU

Salah satu segmen yang kami perkenalkan bagi membantu anda semua mempelbagaikan jenis genre bahan bacaan. Mungkin ada yang tidak dapat membuat pilihan apa yang patut dibaca, jadi kami harap dengan cadangan pilihan yang kami kemukakan dapat membantu anda.

Kami akan teruskan segmen ini. Nantikan 5 pilihan menarik team TheUlatBuku dari genre yang lain pula.

4 comments:

  1. wow...sangat menarik ..


    saya juga suka membaca buku

    ReplyDelete
  2. Hanya review novel je ke??saya tak minat Novel..Harap lebih banyak buku boleh di review untuk tahun 2018 ni.. Semoga berjaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha Allah, kami akan cuba review lebih banyak jenis buku pada tahun 2018 ni. Terima kasih

      Delete

Ingin baca E-Book secara percuma? Ini aplikasi yang anda boleh muat turun.

Aplikasi e-book kini menjadi alternatif kepada pembaca buku. Selain dari mudah untuk dibawa ke mana saja, e-book juga menjadi pil...